Dagens ridpass

publicerat i Vardag;
Hej och förlåt för dålig uppdatering, igen. Känner att jag bara vill blogga när jag orkar och vill typ, iallafall ridpasset idag då.
Åkte först till skutam & hämtade upp lillskiten Natalia, sedan åkte vi vidare till mitt stall. Mockade och fixade allt till båda hästarna, fyllde på vatten i hagen och sen hämtade vi in Ayalos. Prövade hans nya utrustningar, fick igår ett par benlindor, tre par benskydd, två lamicell schabrak, två nya bett (tredelat och nova), tre nya träns, ett fleecetäcke och två ländtäcken. Red iallafall honom på tredelat, han var i början seg och stel, ville inte lyssna ett skit på mig men han lossnade sen när ett ekipage gick ut från volten. Han var fin så hoppade av och då fick Natalia hoppa upp, tyckte Ayalos va lite dum som bara ville testa Natalia hela tiden så jag hoppade upp igen och då lyssnade han skit bra, igen. Tog fram två bommar, lät han skritta och trava över dem. Red i typ 1h, skrittade sen ut en stund, tog med diamon ut på en promenad. 
Städade mitt skåp, sen kom min pappa och hämtade oss och sedan lämnade han hos på skutan, på skutan chillade vi osv.
 

Kommentera inlägget här :